Boeren & Buren vervoegt de coalitie “Voor een planeet zonder voedselverspilling”

We zijn met Boeren & Buren heel trots om vanaf nu deel uit te maken van het Waste Warrior Brand (WAW Brand), de Belgische coalitie van merken die zich samen inzetten in de strijd tegen voedselverspilling. Door samen met 15 andere merken de verklaring “Voor een planeet zonder voedselverspilling” te ondertekenen, verbindt Boeren & Buren zich ertoe om samen te werken met Too Good To Go rond drie pijlers: intern engagement, externe communicatie en actie ondernemen.
 

Voedselverspilling tegengaan, de uitdaging is groter dan ooit

Volgens het FAO wordt wereldwijd één derde van het voedsel geproduceerd voor consumptie, dagdagelijks verspild (FAO, 2011). Voedselverspilling heeft ernstige economische, sociale en ecologische gevolgen. De strijd tegen voedselverspilling is dan ook de meest efficiënte manier om klimaatverandering tegen te gaan. (The Drawdown Review, 2020).

Voedselverspilling is daarom momenteel één van de grootste uitdagingen, waarin bedrijven en merken een sleutelrol spelen. Daarom voegt Boeren & Buren zich vandaag toe aan de Waste Warrior Brands, een coalitie van Too Good To Go, de app die dagelijks voedselverspilling tegengaat.

Door de verklaring “Voor een wereld zonder voedselverspilling” te ondertekenen, verbinden we met Boeren & Buren ons ertoe de strijd tegen voedselverspilling aan te gaan samen met onze Producenten, Buurderij-Verantwoordelijken, collega’s en Buren. Dat doen we aan de hand van drie pijlers: intern engagement, externe communicatie en actie ondernemen.
 


 

Céline Ménétrier, coördinatrice van Boeren & Buren: “Bij ons is er per definitie geen voedselverspilling, aangezien wat verkocht wordt via ons digitaal platform ook opgehaald wordt door de klant. De producenten plukken of brengen de producten meer die verkocht zijn.

Binnen Boeren & Buren zullen verschillende initiatieven de komende maanden gestalte krijgen. Zo plannen we in september een nieuwe campagne onder de noemer #tisfair. Er zal dieper ingegaan worden op het abstracte begrip ‘fairness’. Naast voedselverspilling zullen ook thema’s aan bod komen rond een faire en transparante prijs, het belang van biodiversiteit en eten volgens de seizoenen & het steunen van lokale producenten. Op dit moment promoten we een duurzame initiatieven binnen onze campagne #duurzaamzomeren.
 


 
Alle informatie over het project kan je vinden op de website wastewarriorbrands.be. Daar kan je een overzicht vinden van alle merken die de verklaring “Voor een wereld zonder voedselverspilling” ondertekenden en welke acties zij specifiek ondernemen om voedselverspilling tegen te gaan.

Als je onze artikels leuk vindt, laat het ons dan zeker weten op onze Facebook pagina. Ontdek Boeren & Buren hier..

Over

Wannes

Wannes is de communicatie-en marketingverantwoordelijke van Boeren & Buren.

Comments

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *